Virová onemocnění a imunita

Stovky nakažených v ČR a stovky tisíc na světě. Další velká epidemie zasáhla lidstvo a poprvé v historii se musí celá planeta sjednotit proti společnému nepříteli. Zní to jako hollywoodský trhák, ale takový svět se dnes stává realitou.

V MYF se zaměřujeme na zdraví ne na nemoc a proto si přiblížíme, jak zlepšit svou imunitu, zdraví a vytvořit si štít, který nás ochrání před vnějšími vlivy.


Virus

Je malý nebuněčný organismus, který napadá živé organismy a jejich buňky.Viry mohou růst, rozmnožovat se a dělit pouze v buňce hostitele. 
Pokud jednou imunitní systém virus porazí, vytvoří si protilátky, které ho ochrání před další infekcí (tělo se velmi dobře přizpůsobuje a chrání).
Naším cílem je tedy posílit imunitu a vylepšit zdraví.


Imunita

Appetizer Close Up Cucumber Cuisine 406152

Je schopnost organismu bránit se proti vnějším vlivům a chorobám.
Imunitu zajišťují bílé krvinky a protilátky, které dokážou porazit parazity několika způsoby od útoků na viry po eliminaci poškozených buněk.
Imunitní systém je stavěný na živých bakteriích, které se nachází ve střevech a které chrání lidské tělo před nemocemi.
S některými viry má tělo problém, protože neví, jaké protilátky má použít a často musí vytvořit úplně nové. Výhodou je, že nové protilátky v organismu zůstávají jako obrana pro případ další infekce (stejně tak funguje očkování).


Jak posílit imunitu a obranu organismu?

Hlavními body pro zlepšení obranyschopnosti jsou:

  • dostatek vitamínů a minerálů - prohlédněte si studii SZU zde
  • pestrý a vyvážený jídelníček
  • přednost rostlinné stravě
  • pohyb a cvičení
  • hydratace
  • snížení stresu


Dostatek vitamínů a minerálů

Vitamíny a minerály jsou důležitou součástí prevence. Ty nejdůležitější a informace o nich najdete níže.
Nezapomeňte přejít k akci, nakoupit a zlepšit svou imunitu.

Vitamin C

Vitamin C pomáhá předcházet infekcím, včetně infekcí způsobených bakteriemi a viry. Bylo prokázáno, že pravidelně podávaný vitamin C zkracuje dobu nachlazení a vyšší dávky vitaminu C během nemoci mohou také působit jako přírodní antihistaminikum a protizánětlivě.

Vitamin D

známý jako „vitamín ze slunce“, je jednou z nejdůležitějších a nejúčinnějších živin pro podporu imunitního systému. Četné studie ukázaly, že to pomáhá snížit riziko nachlazení a chřipky. Bohužel, vysoké procento populace jej nemá dostatek, takže denní suplementace (ideálně ve formě vitamínu D3) nabízí nejlepší ochranu.

Vitamin A

Pro krátkodobé použití a zejména u osob s nedostatkem vitaminu A může být suplementace velmi užitečná při podpoře schopnosti těla bojovat s infekcemi, zejména s ohledem na respirační infekce.

Zinek

Zinek hraje významnou roli při posilování imunity. Zinek může pomoci snížit frekvenci infekcí, jakož i délku a závažnost běžného nachlazení, pokud se užije do 24 hodin od začátku.

Selen

klíčová živina pro imunitní funkce, je také antioxidant, který pomáhá posilovat obranyschopnost těla proti bakteriím, virům a rakovinným buňkám. Může pomoci zejména při ochraně před určitými kmeny chřipkového viru. Selen se snadno získává z potravin, přičemž nejbohatším zdrojem jsou para ořechy.

Omega 3

Může pomoci zlepšit průběh onemocnění, díky snižování zánětlivosti organismu a také zlepšuje imunitní systém. Nejčastěji na omega 3 narazíte v rybách a rostlinných tucích.


Imunita4
VITAMÍNY A MINERÁLY


Pestrý a vyvážený jídelníček

Pestrobarevná zelenina a ovoce posilují imunitu. Jezte hodně ovoce a zeleniny - zaměřte se na 10 porcí denně. Zahrnujte fermentovanou zeleninu nebo jiné potraviny obsahující probiotika.

Přednost rostlinné stravě

Rostlinná strava pomáhá střevní flóře, „dobrým“ bakteriím a celkovému zdraví střevních mikrobiomů, které tvoří až 85% imunitního systému těla.
Naopak, živočišná výživa vyčerpává tělo z dobrých bakterií, podporuje zánět a je hlavní příčinou většiny vážných chorob.

Pohyb a cvičení

Mírná, pravidelná fyzická aktivita pomáhá posílit funkci imunitního systému zvyšováním hladiny bílých krvinek a protilátek bojujících proti infekcím, zvyšováním krevního oběhu a snižováním stresových hormonů. Vytvořte a dodržujte cvičební program, který pomůže nejen zabránit infekcím dýchacích cest, ale také zlepšit kognitivní a fyzickou odolnost.

Spánek

Close Up Photography Of Woman Sleeping 914910

Spánek má velký vliv na imunitní funkce, proto je nezbytné dostatek spánku. Udržujte konzistentní hodiny na spaní - vypněte obrazovky, ujistěte se, že místnost je chladná, tichá a tmavá, a nastavte připomenutí, které vám pomůže včas jít do postele

Hydratace

Hojnost hydratace a odpočinku. Pijte hodně tekutin; domácí rostlinné nebo kostní vývary jsou velmi prospěšné. Různé bylinné čaje / horké nápoje mohou pomoci s hydratací a zmírněním příznaků; Mezi dobré volby patří máta peprná, zázvor, eukalyptus, heřmánek a horká voda s citronem, medem a skořicí.

Snížení stresu

Chronický stres může negativně změnit reakce imunitního systému, což zvyšuje pravděpodobnost, že onemocníte. Najděte si čas na to, co máte rádi a omezte negativní vnější vlivy.

Hledejme to dobré. Máme čas se zastavit, uvědomit si věci, za které jsme vděční. Vzdělat se v životních oblastech, které jsou pro nás nejdůležitější. Naplno si užít čas strávený s rodinou. A hlavně - poprvé v historii nebojujeme proti sobě, ale spolu.

PS: Nezapomeňte na ty vitamíny - koupit